דף פריט
16-09-2018

חיי יום יום בגטו לודז'- למידה אקטיבית באמצעות מאגרים מקוונים


אחד האלמנטים החשובים ביותר בלימוד והוראת השואה הוא אלמנט ההשתתפות והלמידה האקטיבית והעצמאית של התלמידים. במקום שהתלמיד רק יקבל מידע באופן פאסיבי, מטרת הלמידה האקטיבית היא לערב את התלמיד, לגרום לו לקחת חלק פעיל בתהליך הלמידה והמחקר, ליצור אצלו מחוייבות ועניין לנושא ולתת לו אפשרות להציג למעגלים רחבים את התוצרים של תהליך הלמידה והמחקר שלו. כיום, בעידן האינטרנט ומאגרי המידע המקוונים, אפשר להפוך את הוראת ולימוד השואה עבור הלומדים, לתהליך פעיל יצירתי ומרתק, המאפשר להם להתנסות במחקר היסטורי בעצמם ולהתחקות אחרי הסיפורים האישיים של קורבנות וניצולי השואה.

בשיעור שלפניכם, על חיי היום יום בגטו לודז', תמצאו הצעה לשיעור אקטיבי המשתמש במאגרי המידע המקוונים של יד ושם ובכלים של Google. כלים אלו מאפשר לתלמידים לחפש מידע, תמונות, מסמכים, ועדויות הקשורות לגטו לודז'. השיעור למעשה נותן ללומדים הזדמנות להיות מעין "היסטוריונים" ולנסות ולהתחקות אחרי סיפור של תצלום מהגטו מתוך מאגר התצלומים המקוון של יד ושם. כדי להרחיב את הסיפור ההיסטורי והאישי מאחורי התמונה, התלמידים יופנו למאגרי מידע ועדויות של ניצולים, וכן הם יוכלו לבצע חיפוש במאגר המסמכים והחפצים, ולנסות ולהרכיב את הפסיפס האנושי והקהילתי שמאחורי תצלום אחד.

מקור וקרדיט : הרשת החינוכית בין העתים , יד ושם

חיי יום יום בגטו לודז'- למידה אקטיבית באמצעות מאגרים מקוונים

תוצרים - גטו לודז - למידה מקוונת אקטיבית באמצעות מאגרים מקוונים

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?