דף פריט
14-11-2019

המורה כאמן – שילוב רגש והבעה בעבודת ההוראה והשפעתם על תלמידים

דורי, נ' (2017). "המורה כאמן - שילוב רגש והבעה בעבודת ההוראה והשפעתם על תלמידים". עיונים בחינוך: כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך, 16, 314-289

קישור לתקציר המאמר

למורים היודעים לבטא את עצמם בכתב, בשירה ובפרוזה יש יתרון אישי ומקצועי והם מסוגלים להעביר את החומר לתלמידיהם בדרכים מגוונות, מעניינות ומאתגרות. לכן, חשוב לדרבן מורים הרואים עצמם חסרי-כישרון כתיבה אמנותית לנסות לפתח את המיומנות החבויה בהם, מתוך הנחה שבכל אינדיבידואל גלום כישרון שאותו יש למצוא ולטפח. עצם גילוי וטיפוח כישרון ההתנסחות והכתיבה יכול להפוך מורים ומחנכים לטובים יותר ומובאות דוגמאות של יוצרים ידועים שעבדו כמורים, כמו  יאנוש קורצ'ק, לאה גולדברג, זלדה ונתן יונתן. 

כותבת המאמר מעודדת גננות, מורים ומרצים להעלות את רגשותיהם על הכתב על ידי חיבור שיר, מכתב, יומן אישי או סיפור, גם אם בניסיונות הראשונים התוצאה אינה מוצלחת. רישום תחושות אישיות יסייע למורים להכיר טוב יותר את עצמם ולהשפיע על תלמידיהם. את ה"השראה" לחומר כתוב ניתן למצוא ברעיונות וסיפורים אישיים או של תלמידינו, בני משפחתנו ואנשים שאנו פוגשים מדי יום.

לקריאה נוספת

מתכונות כתיבה ככלי לפיתוח חשיבה רפלקטיבית

החינוך כאָמנות, ההוראה כאוּמנות: איך מכשירים מורים למצוינות?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?