דף פריט
29-08-2018

הילד שלכם לומד כל היום ולא מספיק כלום? כך תעזרו לו!

במאמרון מעניין ומועיל העוסק בלמידה אפקטיבית, שואל המחבר: "איך נעזור לילד שלנו (וגם לנו, אגב) לזהות את יחידת הזמן הרצוף המרבית של ריכוז אפקטיבי (המכונה במונח המקצועי “יחידת רצף”)?"

"לצורך כך יהיה עלינו להשיב על שתי שאלות: ‘מה הספקתי’? (למשל: “לפתור שלוש בעיות הספק” / “לקרוא עמוד ורבע”), ו’מה הבנתי’? (למשל: בסך הכול אני מבין היטב מה שלמדתי ברבע השעה האחרונה” / “עד עכשיו הכול ברור לי”). בשלב מסוים, שבו יחידת הרצף תגיע לקצה, התשובות לשאלות הללו יצנחו משמעותית. על השאלה “מה הספקתי?”, התשובה תהיה: “בעיה אחת” או “פסקה אחת”; ועל השאלה “מה הבנתי?”, התשובה תהיה: “עכשיו כשאני חושב על זה – לא הבנתי כלום”. וזה בדיוק הזמן שבו הילד (או אתם) צריך לצאת להפסקה".

למאמרון המלא באתר "עשר פלוס"

ראו גם:

עידן הסחת הדעת: מדוע חיוני שהתלמידים ילמדו להתמקד?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?