דף פריט
30-08-2018

ההשפעות של חונכות מקוונת בסביבות של למידה שיתופית הנתמכת על ידי מחשב: נוכחות המנטור ומעורבות קוגניטיבית

מאת: Helga Dorner

Helga Dorner. " Effects of Online Mentoring in Computer-Supported Collaborative Learning Environments: Mentor Presence and Cognitive Engagement", Journal of Distance Education, Volume 26, Issue 3, 2012, pages 157-171. 

 מחקר זה בוחן את ההשפעות ואת התפקידים של המנטור המקוון  (החונך המקוון)  עם תהליך של חונכות מקוונת בסביבות למידה שיתופיות הנתמכות על ידי מחשב בקהילות של מורים במהלך הקריירה (in-service teachers)

העניין בפעילות של מנטורים מקוונים הקיף את השתתפותם באינטראקציות מקוונות, את ההשפעה של פעילותם על דפוסי האינטראקציה של המשתתפים, ואת סגנונות הסיוע המשתנים שלהם.

תעתיקים של האינטראקציות בין קבוצה קטנה, בת שמונה משתתפים, לבין קבוצה גדולה יותר, בת 20 משתתפים, של מורים במהלך הקריירה ושל המנטורים שלהם נותחו ברמת המיקרו וברמת המאקרו.

בהתבסס על הניתוחים, החוקרים זיהו את הגישות של המנטור כגישות אינטראקטיביות ומנחות.
החוקרים הבחינו בקשרים בין הגישה של המנטור לבין מבני האינטראקציה ברשת וגם בין הנוכחות של המנטור לבין המעורבות הקוגניטיבית של המשתתפים.

נמצא כי חונכות בקהילות שיתופיות של מורים במהלך הקריירה היא בהחלט חלופה לצמדים של חונכות מסורתיים יותר.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?