אתרי אינטרנט ואפליקציות זמינים לתלמידים המבקשים ייעוץ, ומה יועצי בית הספר צריכים לדעת לגביהם

Furlonger, Brett; Budisa, Sonja. Internet Sites and Apps Available to Students Seeking Counselling, and What School Counsellors Should Know About Them, Journal of Psychologists & Counsellors in Schools, Jun2016, Vol. 26 Issue 1, p68-83.

הצרכנים פונים יותר ויותר הן לאינטרנט הן לאפליקציות לצורך סיוע לבריאות נפשית. הטכנולוגיות הניידות כמו טלפונים חכמים ומחשבי לוח (טאבלטים) מציעים לתלמידים גישה אנונימית ומהירה לאתרי אינטרנט ולסביבות אפליקציה. אולם זמינות אינה מבטיחה איכות או מהימנות.

מחקר גישוש מבוסס-רשת זה נערך כדי להעריך אתרי אינטרנט ואפליקציות מבחינת יכולתם לספק מידע איכותי ומהימן לגבי ייעוץ ולגבי יועצים.

מתוך 69 אתרי אינטרנט שזוהו, חמישה אתרים בלבד ענו על הקריטריונים להכלה, ומתוך 30 אפליקציות שזוהו, שמונה אפליקציות בלבד ענו על הקריטריונים להכלה מבחינת איכות ומהימנות. נמצא שהמהימנות בין הבודקים (inter-observer agreement) היא 95.6% עבור תהליכי ההכלה ו-93% עבור איכות ומהימנות.

הממצאים מציעים בחוזקה שבעוד שנמצאה כמות מידע עצומה ברשת, הן אתרי האינטרנט הן האפליקציות ענו לעתים נדירות על הקריטריונים של איכות ושל מהימנות. המחברים דנים בתפקידם של יועצי בית הספר בסיוע לתלמידים בשימוש בכלי ייעוץ מבוססי רשת.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ייעוץ נפשי דרך המקלדת

"רק באינטרנט אני יכולה לשתף במה שעובר עלי" (סיוע נפשי בסביבה מקוונת)

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?