דף פריט
29-08-2018

איך לשאול את השאלה הנכונה? או שאלת SOLE זה לא שאלת PBL – פוסט 1 מתוך 3

רותי סלומון מפרסמת בבלוג שלה את החלק הראשון בסדרה של שלושה פוסטים שיעסקו בלמידה על פי דגם Self-Organized Learning Environment) SOLE): "שיעור הבנוי על פי דגם SOLE נפתח על ידי שאלה שמטרתה להניע את הילדים לעבר חיפוש משמעותי. לשאלה יש השפעה קריטית על האפקטיביות של השיעור. משיעורים שהתבוננתי בהם ראיתי שהשאלה שנשאלת יכולה לבנות או לרסק את השיעור. לכן חשוב לוודא שהיא מסקרנת, רלוונטית, מתאימה הן לרמת הידע והן לרמה הרגשית של הילדים ומעוררת חשק לחקירה. יחד עם השאלה כדאי לעורר סקרנות על ידי הצגת סרטון או תמונה להמחשה".

המאפיינים לכתיבת שאלה שתניע למידה בשיעור בדגם SOLE הם: "1. שאלה מעניינת, מגרה את סקרנות; 2. שאלה אותנטית שהעיסוק בה יקרב את הילדים לידע הנדרש בתוכנית הלימודים; 3. שאלה שרלוונטית לרמת הידע ולעולם הרגשי של הילדים ; 4. שאלה שהיא מספיק רחבה כדי שתוביל אותם לשאול שאלות נוספות; 5. שאלה מאתגרת, מותחת את הדמיון, את הכישורים ואת היכולת שלהם".

לסקירה של רותי סלומון

ראו גם:

מה קורה בשלב החקירה על פי דגם SOLE – פוסט 2 מתוך 3

סקירה ורפלקציה – דגם SOLE השלב הסופי. פוסט 3 מתוך 3

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?