דף פריט
מדור:מורים והוראה
איך ללמד טוב עם מולטימדיה? להתחשב ביכולות של הקוגניציה האנושית
מילות מפתח:
אמצעי מדיה
דרכי הוראה
הוראה מתוקשבת
הצגה ויזואלית של מידע
למידה
מולטימדיה
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
קוגניציה
מאת: לימור ליבוביץ
לימור ליבוביץ מפרסמת פוסט על למידה עם מולטימדיה הכולל ראיון עם פרופ' ריצ'רד מאייר (Richard E. Mayer) מאוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה (UCSB). ליבוביץ מציינת כי "יש כמה דברים מעניינים שמאייר אומר לנו המורים שיש להם מחשב ומקרן ברקו בכיתה: 1. וידאו או כל טכנולוגיה לא יבטיחו למידה משמעותית או הבנה אם הם לא תוכננו נכון והמורה לא ישתמש בפדגוגיה הנכונה כדי לקדם הבנה אצל הלומדים...; 2. יש לחשוב על המטרה של הלמידה ולתכנן נכון את החומרים שישמשו את הלומדים ואת משימות הלמידה; 3. הוספת אפקטים חזותיים וקוליים למצגת מולטימדיה לא תשפר הבנה ולא תגרום לעניין נוסף. חשוב שהתוכן עצמו יהיה מעניין ללומדים".
לפוסט של לימור ליבוביץ
פדגוגיה מובילה טכנולוגיה ולא ההפך זה העיקרון.