מס"ע - סביבות למידה ממוחשבות
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

עדכון אחרון במדור 28.09.2017

סביבות למידה ממוחשבות

ארכיון המדור

נמצאו 1923 פריטים
מלפני אפריל 2017
פתח ארכיון

חיפוש במאגרי מופ"ת

דף הבית
סביבות למידה ממוחשבות
01.12.15 תקציר   
הדאגות של מורים לגבי אימוץ למידה מבוססת-משחק מקוונת וקונסטרוקטיבית בהוראת תכנית הלימודים הרשמית: ההתנסות ב- VISOLE
המחבר פיתח סביבת למידה אינטראקטיבית וירטואלית המכוונת לתלמיד ( Virtual Interactive Student-Oriented Learning Environment (VISOLE), מסגרת הוראה ליישום למידה מבוססת-משחקים מקוונת קונסטרוקטיבית בהוראה של תכנית לימודים פורמלית. במאמר זה, המחבר דן בבחינת הדאגות של 118 מורים לגבי החדשנות החינוכית הזו בעזרת מודל של "שלבי דאגה" (Stages of Concern (SoC) model), המונחים של חמש קטיגוריות של דאגות – הערכה, מידע, ניהול, תוצאה ומיקוד מחדש. כל המשתתפים השלימו את ההכשרה של קורסים התחלתיים בסביבת למידה אינטראקטיבית וירטואלית המכוונת לתלמיד ((VISOLE לפני שהם ענו על סקר לגבי "שלבי הדאגה" (SoC). התוצאות הראו שהדאגה שלהם לגבי "ניהול" הייתה האינטנסיבית ביותר (Morris S. Y. Jong, 2015).
02.04.17 סיכום   
שימוש בסרטונים בהוראה
החסמים העיקריים בפני שימוש מספיק בסרטוני וידיאו בכיתה הם עומס מוגזם על מורים והיעדר תמיכה טכנית אפקטיבית
01.05.17 סיכום   
כמה מילים על Equity – ולמה זה צריך לשבת בלב כל יוזמה חינוכית?
Equity מדבר על הוגנות; השאיפה להבטיח כי כל אדם מקבל את מה שהוא צריך. במילים אחרות Equity הוא מדד להישגים, הוגנות והזדמנות בחינוך. ומכאן כאשר מדובר על מרחבי למידה חדשניים, עלינו לבנות מרחבי למידה שנותנים מענה לאוכלוסייה הספציפית שעבורה מרחב הלמידה קמה. להבין לעומק את הרקע והתרבות, את הצרכים של קהל היעד ומשם לצאת לדרך כדי לפתח עבורם מרחב שיסייע להם לשגשג ולצמוח (רותי סלומון, 2017).