מס"ע - הכשרת מורים, כללי
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

עדכון אחרון במדור 29.10.2017

הכשרת מורים, כללי

ארכיון המדור

נמצאו 466 פריטים
מלפני אוקטובר 2017
פתח ארכיון

חיפוש במאגרי מופ"ת

דף הבית
הכשרת מורים, כללי
01.10.15 תקציר   
מתי מיושם ארגון מחדש של התמחות בהכשרת מורים ראשונית? נקודת מבט של אנשי אדמיניסטרציה
קיים דיון מתמשך בשאלה האם הכשרת המורים הראשונית צריכה להתבסס בעיקר על האוניברסיטה או על בית הספר. מוקד נוסף ומשתנה תדיר של הדיון הוא השאלה כיצד לארגן את התמחויות הסטודנטים להוראה. בשנת 2014 החלו ליישם בשבדיה יוזמה לאומית במטרה להעלות את איכות ההתמחויות. השינויים כללו הפחתה של מספר בתי הספר, ציפיות גבוהות יותר לשכלול יכולות המדריכים ושיתוף פעולה הדוק יותר בתחום הפיתוח בין בתי ספר בהם נערכת ההתמחות ובין האוניברסיטה. מטרתו של מאמר זה היא לתרום לידע על יישומו של השינוי בארגון ההתמחויות. אוסף הנתונים מורכב מתגובות של אנשי אדמיניסטרציה הפועלים לארגון מחדש במסגרת זמן מוגדרת, מודל לוגי וניתוח SWOT הבוחן חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים. התוצאות מגלות כי קשה לאחוז בתפיסה סטטית של היישום בגלל תחלופה של בתי ספר ולכן גם של מדריכים. נושא האיכות נתון למחקר מתמשך כמו למשל השאלה כיצד השינוי משפיע על האיזון בין מיומנויות ההוראה ובין הידע והמיומנויות הדרושים לרפלקציה ולדיון ביקורתי.
01.02.17 סיכום   
יצירת קשר בין הכשרת מורים לבין קליטת מורים: תוצאות של תוכנית תמיכה אוניברסיטאית במורים מתחילים בארה"ב העובדים בבתי ספר נמוכי-הישג
החוקרים מציגים במאמר תוצאות מחקר שבחן קשרים בין השתתפות בתוכנית אוניברסיטאית / מכללתית לקליטת מורים מתחילים לבין הביצוע וההתמדה שלהם במקצוע.
01.09.17 סיכום   
המשגה מחדש של הדרכה פדגוגית באמצעות דואואתנוגרפיה: רפלקציה, תמיכה ושיתוף פעולה עם ועבור אחרים
במאמר מוצג תהליך של מחקר בגישה דואואתנוגרפית שביצעו שתי מדריכות פדגוגיות מתחילות כחלק מסיום לימודיהן לתואר אקדמי. מטרת הכותבים להביא עדויות על הדרך שבה דואואתנוגרפיה עשויה להוות מתודולוגיה המאפשרת למורי-מורים המשגה של תפקידם. המחקר נערך ע"י שתי בוגרות לימודי תואר ראשון, המבצעות את המחקר בהדרכת יועצת (שלוש הכותבות) ומשמשות כמדריכות פדגוגיות מתחילות למתכשרים להוראה בביה"ס היסודי.