מס"ע - דרכי הוראה
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

עדכון אחרון במדור 14.09.2017

דרכי הוראה

ארכיון המדור

נמצאו 632 פריטים
מלפני אפריל 2017
פתח ארכיון

חיפוש במאגרי מופ"ת

דף הבית
דרכי הוראה
01.10.16 סיכום   
ללמד על החגים בבתי ספר ציבוריים: אפשר להימנע מנושאים מעוררי מחלוקת ועדין לכבד את מגוון הסיפורים על החגים, דמויות וריטואלים כסמלים לערכים חיוביים
כפי שאנחנו יודעים, ילדים רבים מבססים את הרשמים שלהם לגבי החגים על מה שהתרבות המסחרית מלמדת אותם. בעוד אנחנו מנסים להחדיר בילדים תחושה חזקה של קהילה ושל סובלנות, ללמד אותם את הערכים המשותפים לחגים בהתאם לתכניות הלימודים החברתיות והאקדמיות. החגים מלמדים אותנו היסטוריה ואת הבסיס של החברה שלנו, המעמיק את ההבנה שלנו לגבי עצמנו ולגבי אחרים. אולם קיים פוטנציאל לבעיות כאשר מורים דנים בנושאים דתיים בבית ספר ציבורי, כמו הורה המתלונן שהמורים מטיפים. המחבר נמנע מללמד נושאים קדושים אבל מכבד סיפורים, דמויות וריטואלים של חגים כסמלים לערכים חיוביים. נראה כי ההורים מבינים שהוראה לגבי המאפיינים המשותפים בסיפורים על החגים מחזקת הבנה תרבותית (Peter Siegel, 2016).
01.07.17 לינק   
פדגוגיה נענית-תרבות 20 שנה אחרי: התקדמות או העדר משמעות אמיתית? מה למדנו ולאן אנו הולכים?
כיצד על מורים וחוקרים לנהוג במציאות שבה תלמידים רבים מגיעים מאוכלוסיות מיעוטים? מהו תפקיד הרלוונטיות התרבותית בהוראה, במעשה ובמדיניות החינוך?
30.06.17 לינק   
הוראה המכוונת-למומחיות וניהול הכיתה כמתווכים של ההשפעות של הנעת המורה על הנעת התלמיד
מחקר פנה לתפקיד של פרקטיקות לימודיות המכוונות-למומחיות ולניהול כיתה של מורים בבתי ספר יסודיים כמתווכים של ההשפעות של הנעת המורה על הנעת התלמיד. התוצאות מניתוחי רגרסיה מרובת-רמות חשפו שהעניין החינוכי של המורה תרם לדיווחים של התלמידים לגבי הפרקטיקות הלימודיות של המורים. פרקטיקות אלה, בתורן, היו מנבאות משמעותיות למטרות המומחיות ולעניין של התלמידים בנושא הלימוד הן ברמת התלמיד והן ברמת הכיתה.