מס"ע - קריאה, כתיבה וטקסטים: ארכיון המדור
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

כתבות מלפני 14.03.2018

קריאה, כתיבה וטקסטים

חיפוש במאגרי מופ"ת

קריאה, כתיבה וטקסטים: ארכיון

נמצאו 264 פריטים מלפני מרץ 2018
עבור לעמוד 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
פריטים מ-1 ל-10
31.01.18 תקציר   
1
שיפור איכות הדיון באמצעות בניית מסגרות לעידוד קריאה בקרב סטודנטים
סטודנטים רבים רגילים להגיע לשיעורים מבלי שקראו את חומרי הקריאה הנדרשים, אף לא באופן חלקי ושטחי. כתוצאה, הם נוקטים בעמדה פסיבית בשיעור, הדיון הופך לשטחי והלמידה נפגמת. מאמר זה מתאר תכנית פעולה חינוכית לעידוד מעורבות הסטודנטים כתלמידים פעילים הן בהכנה לשיעור והן בדיון עצמו.
01.09.17 לינק   
2
20 טיפים לשלוש(!) הקריירות של חוקר מתחיל
לא קל להיות חוקר מתחיל. אתה צריך לבסס את הזהות המקצועית, לפתח את עצמאותך כחוקר, ללמד, להתמודד על מענקים, לבצע מטלות אדמיניסטרטיביות שונות וכמעט שכחנו: לפרסם. ברשימה הבאה מופיעים 20 טיפים שאמורים לסייע לך להתקדם מחוקר מתחיל לחוקר בכיר:
01.06.17 סיכום   
3
הוראת חיבור וכתיבה לתלמידי כיתות ו' עד י"ב
משרד החינוך האמריקאי הוציא דוח מיוחד ובו סדרת המלצות להוראת חיבור וכתיבה לתלמידי כיתות ו' עד י"ב. הדוח מציג המלצות שהאפקטיביות שלהן הוכחה במחקר שבחן את יישומן בכיתות רבות בארצות הברית, בגרמניה ובפורטוגל. יישום ההמלצות בכיתה, כך עולה מהמחקר, משפר את איכות הכתיבה של התלמידים. הדו"ח מנוסח בגוף שני, כפונה אל המורים לחיבור – וכך גם הסיכום שלפנינו.
17.05.17 לינק   
4
חמש המיומנויות הזנוחות שכל החוקרים האיכותניים זקוקים להם
חוקרים איכותניים באקדמיה נתקלים כיום באתגרים קשים מאי פעם: מיעוט משרות קבועות, תקנים ומלגות. מאמר זה מציג חמש מיומנויות חשובות אך זנוחות החיוניות להצלחה בעידן הנוכחי, המתאפיין בעבודה בשיתוף פעולה עם חוקרים אחרים, ציפיות גבוהות ומגוונות וסביבות עבודה וירטואליות. אלה חמש המיומנויות שהמאמר מונה:
01.05.05 תקציר   
5
ערכים שונים, מיומנויות שונות? השוואה של כתיבת חיבורים בין סטודנטים לאמנות לבין סטודנטים למדעים
מאמר זה מדווח על ממצאיו של פרויקט מחקר שנמשך שלוש שנים וביקש לבדוק את השונות בכתיבה של סטודנטים מדיסציפלינות שונות. בקורס באוניברסיטה הפתוחה בבריטניה שעסק בהיסטוריה של המדע, סטודנטים בעלי רקע של לימודי אמנות השיגו ציונים גבוהים בהרבה מסטודנטים בעלי רקע מדעי. נתונים מטקסטים ומראיונות מצביעים על כך שההבדלים בכתיבת חיבורים בין הסטודנטים יכולים להיות קשורים בתרבות הדיסציפלינרית (אמנויות מול מדעים) ובאפיסטמולוגיה. הממצאים תומכים בהיפותזה לפיה הכתיבה של הסטודנטים מעוצבת בידי הרקע הדיסציפלינרי שלהם, ומעלים את השאלה עד כמה ניתן להעתיק מיומנויות תקשורת מהקשר דיסציפלינרי מסוים למשנהו.
01.05.17 סיכום   
6
איך ללמד שיעורי חברה וחיבור בעידן הרשתות החברתיות
פייסבוק ודומותיה הגדילו מאוד את מספרם של המשתתפים בשיח הציבורי, אך פעמים רבות גם דרדרו את רמתו. על מערכת החינוך להתמודד עם ההזדמנויות והסכנות במצב החדש
01.04.17 סיכום   
7
תשע אסטרטגיות לפרסום המחקר שלכם
פרופ' אנדרו ד. כהן מאוניברסיטת מינסוטה גיבש רשימה של תשע המלצות שיעזרו לחוקרים להשיג את הגביע הקדוש של העולם האקדמי: פרסום בכתב עת שפיט
01.12.16 תקציר   
8
ההשפעה של קריאה חוזרת על הסחת הדעת
מחקרים הראו כי לקריאה חוזרת יש תועלת מינימלית להבנת הטקסט, בהשוואה לקריאה אחת בלבד או לסוגים אחרים של טכניקות למידה (כגון, עריכת מבחן; הסבר עצמי). המחברים בחנו את ההשפעה של קריאה חוזרת על הסחת הדעת בשני ניסויים. המשתתפים קראו שני טקסטים, שבמהלכם הגיבו לבדיקות של הסחת דעת לסירוגין. טקסט אחד נקרא פעם אחת והשני פעמיים. בהתאמה לממצאים קודמים, לא הייתה השפעה לקריאה החוזרת על ההבנה אף על פי שהמשתתפים דיווחו שהם מרגישים כשירים יותר לאחר שקראו שוב את הטקסט (Phillips, Natalie E.; Mills, Caitlin; D'Mello, Sidney; Risko, Evan F., 2016).
01.02.17 תקציר   
9
שימוש בפעילויות ויסות לשיפור כתיבה שיתופית בוויקי של סטודנטים לתואר ראשון
אף על פי שאתרי ויקי אומצו בהיקף נרחב כדי לתמוך בכתיבה שיתופית בכיתות סטודנטים לתואר ראשון, המרצים עדיין מודאגים לגבי רמת ההשתתפות של הסטודנטים. המחברים השתמשו בתיאוריות של ויסות כדי לתכנן התערבויות בצורת פעילויות, ובחנו את השפעותיהן על כתיבה שיתופית בוויקי. התוצאות מראות שעם ההתערבויות, ביטחון הסטודנטים לשימוש באסטרטגיות כתיבה עלה בצורה משמעותית וחרדה מפני כתיבה ירדה בצורה משמעותית (Cho, Moon-Heum; Lim, Seongmi, 2017).
10.01.17 תקציר   
10
קריאה על פני מדיות: השפעות של קריאת טקסטים דיגיטליים ובדפוס על הבנה ועל כיול
מחקר זה בחן הבדלים שעשויים להתקיים בהבנה כאשר סטודנטים קוראים טקסטים דיגיטליים ובדפוס. תשעים סטודנטים לתואר ראשון קראו הן גרסאות דיגיטליות הן בדפוס של מאמרי עיתונות וקטעים מספרים בנושאי מחלות ילדות. לפני קריאת הטקסטים בסדר מאוזן, הוערך הידע בנושא והסטודנטים התבקשו לציין את העדפות המדיה שלהם. לאחר הקריאה, הסטודנטים התבקשו לשפוט באמצעות איזה מדיה הם הבינו בצורה הטובה ביותר (Singer, Lauren M.; Alexander, Patricia A. , 2017).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
פריטים מ-1 ל-10