מס"ע - חינוך ילדים : כיתות קטנות – האמנם ?
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
01.11.12 לינק   

חינוך ילדים : כיתות קטנות – האמנם ?

מהמדור: פסיכולוגיה חינוכית

ד"ר חנה דויד
על פי הקונצנזוס בנושא של חינוך ילדים, כיתות קטנות תורמות לשיפור ההישגים הלימודיים. אולם אם נתעמק בסוגיה, דווקא מדינות עם כיתות צפופות הן בעלות מערכת חינוך מפותחת וזוכות להישגים בינלאומיים בתחום

מספר התלמידים בכיתה הוא אחד הנושאים העיקריים עליהם דנים בחינוך. יתר על כן – קיים בנושא זה קונצנזוס, לפיו ככל שמספר הילדים בכיתה קטן יותר – כן הישגיהם גבוהים יותר. בארץ יש רגישות מיוחדת לנושא, שכן, ישראל היא המדינה שבה צפיפות הכיתות היא השנייה מבין כל מדינות ה-OECD.

למאמר של ד"ר חנה דויד 

ראה גם :

גודל כיתה אופטימלי והשפעתו על הישגים לימודיים וחברתיים

ריכוז תקצירי מחקרים בנושא של מספר תלמידים אופטימאלי בכיתה

מחקר אמריקני; התלמידים החלשים הם הנשכרים ביותר מלימודים בכיתות קטנות

מומחים בריטיים להערכה חינוכית מטילים ספק בצמצום גודל הכיתות בבתי הספר