מס"ע - האם טוב היות האדם לבדו?- עמדתן של גננות כלפי תפקידן כמחנכות יחידות בגני חובה
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
12.10.12 לינק   

האם טוב היות האדם לבדו?- עמדתן של גננות כלפי תפקידן כמחנכות יחידות בגני חובה

מהמדור: חינוך קדם יסודי

אסתר פירסטטר , "האם טוב היות האדם לבדו?- עמדתן של גננות כלפי תפקידן כמחנכות יחידות בגני חובה" , עיון ומחקר בהכשרת מורים ( מכללת גורדון) , 2012 , גיליון 13, תשע"ג .

בעידן שבו מדגישות מערכות חינוך את חשיבותה של עבודת צוות, בתי הספר בנויים כקהילות לומדות וקיימת מודעות להשפעה החיובית שיש לתמיכת הצוות על מניעת השחיקה והנשירה של העוסקים בהוראה, מתעורר צורך לחקור את המבנה הייחודי של עבודת הגננת. עד כה, המבנה הארגוני הייחודי של עבודת הגננת והשלכותיו על זהותה ודימויה המקצועיים ועל תפיסתה את תפקידה נחקרו במידה מועטה בלבד. במסגרת ניסיונה בעבודה כפסיכולוגית של גני ילדים, התוודעה ד"ר אסתר פירסטטר לקשייהן של הגננות ולצורך שלהן בתמיכה ובהקשבה, באישור ובעידוד. לפיכך החליטה לחקור את מצבן ולשאול שאלות על חוויותיהן. בעיקר עניין אותה לבחון את התמודדות הגננת כמחנכת יחידה, המבודדת מצוות תומך במהלך השגרתי של עבודתה (ד"ר אסתר פירסטטר) .

לגיליון 13 של כתב העת "עיון ומחקר בהכשרת מורים" , מכללת גורדון, 2012 .

למאמר

 

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח