מס"ע - כמה תובנות על שילוב בלוגים בבתי ספר ובלמידה
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
30.08.12 לינק   

כמה תובנות על שילוב בלוגים בבתי ספר ובלמידה

מהמדור: קריאה, כתיבה וטקסטים

כמה תובנות של פרופסור טום וויטבי לגבי שילוב בלוגים בבתי ספר ובלמידה. הבלוג ככלי להוראה וללמידה הוא לא רק אמצעי להפצת מידע אלא גם דרך לאתגר תלמידים בסביבה לימודית פתוחה יותר. לדעתו של פרופסור וויטבי התלמידים צריכים לכתוב בלוגים כבר בשלב מוקדם בבתי הספר היסודיים כי תהליך הכתיבה הוא תהליך רציף וממושך והוא התפתחותי באופיו. התלמיד צריך מצד אחד קהל שיוכל להגיב בכיתה וסמכות מקצועית, מצד שני , כמו המורה שיוכל לתקן את השגיאות ולמקד את הכתיבה. המורה צריך גם לקבל אחריות ולהדריך את התלמידים בכיתה כיצד לקרוא בלוגים של עמיתיהם בצורה אחראית וכיצד להגיב בבלוגים .

לדעתו של פרופסור וויטבי , מורים חייבים בעצמם לכתוב בלוג. המורים חייבים לשמש דוגמא לתלמידים לפני שהם דורשים מתלמידים לכתוב בלוג .

למאמרון של פרופסור Tom Whitby ( לפני שהתמנה לפרופסור לחינוך היה טום וויטבי מורה לאנגלית בביה"ס במשך 34 שנים) .

ראה גם :

הבלוג הכיתתי כמעודד כתיבה

700 שנה אחרי שחזר מסין, מרקו פולו פתח בלוג 

14 שלבים לכתיבת בלוג על-ידי התלמידים