מס"ע - תמיכה בלמידה העצמית של הלומד : התכנון החינוכי של פודקאסטים (podcasts) בהקשר של למידה שיתופית
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
יום שלישי 26 ספטמבר 2017
מכון מופ"ת שער הפורטל
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
01.01.12 לינק   

תמיכה בלמידה העצמית של הלומד : התכנון החינוכי של פודקאסטים (podcasts) בהקשר של למידה שיתופית

מהמדור: דרכי הוראה

Taylor, L., McGrath-Champ, S., & Clarkeburn, H. (2012). Supporting student self-study: The educational design of podcasts in a collaborative learning context. Active Learning In Higher Education, 13(1), 77-90.


למידה המבוססת על צוות (team-based learning) (TBL) יכולה להציג לסטודנטים ולמוריהם הזדמנויות ואתגרים. 

למידה מסוג TBL דורשת מהסטודנטים להתכונן לכל שיעור, כאשר אז כאשר אז מעריכים אותם על "המוכנות" שלהם ליישם את המושגים שנלמדו במהלך ההכנה שלהם לפני השיעור.

מחקר זה פונה לשני היבטים של TBL במטרה לתמוך טוב יותר ולסייע ללמידה של הלומדים ולמעורבות שלהם:

(1) תמיכה בסטודנטים במהלך ההכנה שלהם לפני השיעור על-ידי מתן נתונים לגבי חומר הקריאה הנדרש, שהוא בדרך כלל קשה.

ו-(2) מתן אפשרות ללומדים לתקשר עם המורה או "מומחה" – משהו שהתלמידים תופסים לעתים קרובות כחסר בשיעורים של למידה פעילה.


פודקאסטים (podcasts) קצרים ( קבצי קול מוקלטים ) תומכים ניתנים ללומדים כדי לתת הקשר להכנה שלהם מחוץ לשיעור וכדי לאפשר להם לשמוע הערות ישירות מהמורה/מרצה.

התוצאות מציעות שההתערבות של פודקאסטים (podcasts) תומכים פנתה בהצלחה לשני ההיבטים הללו ועשויה להועיל לכיתות שיתופיות אחרות שמתמודדות עם אתגרים דומים.

ראה גם :

Team Based
Learning
An Alternative to Lecture?Based Learning

Team-Based Learning: A Transformative Use of Small Groups in College Teaching

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח