מס"ע - מהי מידת תרומתם של הסברים הדרכתיים ללמידה מבוססת דוגמאות? סקירת מחקרים
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
12.12.11 לינק    הדפסה מאמר
תגובות
מאמר ותגובות

מהי מידת תרומתם של הסברים הדרכתיים ללמידה מבוססת דוגמאות? סקירת מחקרים

מהמדור: דרכי הוראה

Wittwer, J. "How Effective Are Instructional Explanations in Example-Based Learning? A Meta-Analytic Review". Educational Psychology Review v. 22 no. 4 (December 2010) p. 393-409.

במאמר זה, עורך הכותב, סקירה המקיפה 21 מחקרים על מנת לתת מענה לשאלה- האם הסברים הדרכתיים נלווים לחומרי למידה משפרים את איכות הלמידה מבוססת הדוגמאות? התוצאות המטה-אנליטיות של סקירת המחקרים מובילות לשלוש מסקנות עיקריות: ראשית, היתרונות של הסברים הדרכתיים נלווים בלמידה מבוססת דוגמאות אינם רבים, והינם ברי חשיבות מועטה. שנית, הסברים הדרכתיים הינם בעלי תועלת רבה יותר לצרכי רכישת ידע קונספטואלי מאשר לצבירת ידע פרוצדוראלי. כמו כן, הסברים הדרכתיים נלווים לאו דווקא ברי תועלת רבה יותר מאשר שיטות נוספות התומכות בעיבוד דוגמאות, כגון שיטת הסבר עצמי. המסקנה, מבחינה דידקטית וקוגניטיבית היא שיש לאפשר לעתים ללומד להגיע בעצמו למסקנות נוכח הדוגמאות המובאות בחומרי הלמידה ולא להוסיף בהכרח הסברים הדרכתיים.

לתקציר המאמר באנגלית

תגובות (1)

17.04.14 גיהאן בריק    |   מדריכה
נא לשלוח לי למייל עוד מאמרים בנושא נורא מעניין הנושא

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח