מס"ע - TIEL : מודל פדגוגי ללמידה רגשית- חברתית בכיתה
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
21.09.09 לינק   

TIEL : מודל פדגוגי ללמידה רגשית- חברתית בכיתה

מהמדור: תפיסות ותיאוריות פדגוגיות

Reviewed by Maurice J. Elias — August 14, 2009
Title: Teaching for Intellectual and Emotional Learning (TIEL): A Model for Creating Powerful Curriculum
Author(s): Christy Folsom
Publisher: Rowman & Littlefield, Lanham
ISBN: 1578868734, Pages: 264, Year: 2008
Search for book at Amazon.com
 
בתי ספר כיום אינם מכשירים כלל תלמידים למיומנויות קוגניטיביות של ארגון החומרים , קבלת החלטות פתרון בעיות  וחשיבה יצירתית , טוענת ד"ר Christy Folsom . לכן , היא גיבשה מודל אחר לתכנון הוראה ולמידה בכיתה  הלוקח בחשבון מיומנויות חיוניות אלו.  המודל הפדגוגי שפיתחה  נקרא Teaching for Intellectual and Emotional Learning – TIEL והוא שואב חלק מבסיסו הרעיוני מתפיסותיו של דיוואי בחינוך תוך התאמה פדגוגית למציאות של ימינו . כותב הביקורת  פרופסור  Maurice J. Elias אינו שולל את  נכונות המודל של פולסום אך סבור כי הספר הנוכחי שלה מתעלם לגמרי מכל בסיס הידע שהתפתח בעשור האחרון הנוגע ללמידה חברתית – רגשית בבתי הספר ובכיתה. הביקורת מונה את הפרסומים אלו שחשיבותם נעלמה מעיניה של פולסם. רשימת ספרים חשובים אלו עשויה להועיל לכל מי שמנסה ליישם תיאוריות למידה בכיוון הרגשי-חברתי בכיתה.
 
להלן הרשימה הביבליוגראפית שמוזכרת בביקורת הספר והיא בהחלט מוסיפה ממד נוסף לגוף הידע החינוכי שלנו על למידה רגשית-חברתית  :
ביבליוגרפיה
 
Bar-On, R. (2003). How important is it to educate people to be emotionally and socially intelligent, and can it be done? Perspectives in Education, 21(4), 3-16.
 
Cohen, J. (2006).  Social, emotional, ethical, and academic education: Creating a climate for learning, participation in democracy, and well-being. Harvard Education Review, 76(2), 201-237.
 
Dunkelblau, E. (2009).  Social-emotional and character development: A laminated resource card for teachers, for students, for parents. Port Chester, NY: National Professional Resources (www.nprinc.com).
 
Elias, M. J., & Arnold, H. A. (Eds.) (2006). The educator’s guide to emotional intelligence and academic achievement: Social-emotional learning in the classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
 
Elias, M. J., Parker, S. J., Kash, V. M., & Dunkeblau, E. (2007). Socioemotional learning and character and moral education in children: Synergy or fundamental divergence in our schools? Journal of Research in Character Education, 5 (2), 167–182.
 
Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K., Greenberg, M., Haynes, N., Kessler, R., Schwab-Stone, M., & Shriver, T. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
 
Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Doubleday.
 
Mayer, J.D., & Salovey, P.(1997). What is emotional intelligence: In P. Salovey & D. Sluyter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Implications for educators(pp. 3-31). New York: Basic Books.
 
Saarni, C.  (2007). The development of emotional competence: Pathways for helping children to become emotionally intelligent. In R. Bar-On, J. G. Maree, & M. J. Elias (Eds.), Educating people to be emotionally intelligent (pp. 15-36).  Westport, CT: Praeger.
 
Zins, J.E., Weissberg, R.P., Wang, M.C., & Walberg, H.J. (Eds.). (2004). Building school success through social and emotional learning: Implications for practice and research. New York: Teachers College Press.