מס"ע - הקשר בין היעדרות מורים והישגי תלמידים בביה"ס יסודי- מחקר בארה"ב
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
יום חמישי 30 מרץ 2017
מכון מופ"ת שער הפורטל
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
12.06.08 תקציר    הדפסה מאמר
תגובות
מאמר ותגובות

הקשר בין היעדרות מורים והישגי תלמידים בביה"ס יסודי- מחקר בארה"ב

מהמדור: על הפרק
מקור וקרדיט :
 
Raegen T. Miller, Richard J. Murnane, and John B. Willett.  "Do Teacher Absences Impact Student Achievement? Longitudinal Evidence From One Urban School District, " Educational Evaluation and Policy Analysis June 2008, Vol. 30, No. 2, pp. 181–200.
 
Harvard University
 
 במשבר הגלובלי בו מצויות מערכות החינוך בעולם המערבי הולך וגדל הדפוס של היעדרויות מורים מבתי ספר. מדובר בדפוס שכיח של התנהגות מורים בבתי ספר הגדל משנה לשנה והוא לא רק תוצאה של שחיקה נפשית אלא גם ביטוי לירידת תחושת השליחות של מורים בהוראה. המחקר של צוות חוקרים מאוניברסיטת הארוורד ביקש לבדוק את שאלת המחקר הבאה: האם יש קשר בין היעדרויות מורים לאורך השנה ובין הישגי התלמידים. המחקר נערך במחוז חינוכי עירוני גדול בצפון ארה"ב תוך התמקדות בבתי ספר יסודיים.  המחקר נערך במשך כמה שנים באותם בתי ספר יסודיים. הממצאים מגלים כי ההשלכות של היעדרויות מורים על הישגי תלמידים היא הרבה יותר משמעותית מאשר סבורים מנהלי בתי הספר ומקבלי ההחלטות במחוז,  במיוחד בתחומי הוראת החשבון ומקצועות היסוד בבתי הספר היסודיים. כך לדוגמא , נמצא כי היעדרות של מורה לחשבון בשנה במשך 10 ימים מפחיתה את הישגי התלמיד בממוצע ב3.2% לשנת לימודים אחת.
מידע על החוקרים :
 
RAEGEN T. MILLER, a 2007 National Academy
of Education/Spencer Postdoctoral Fellow, is affiliated
with the Center on Reinventing Public Education,
University of Washington. His interests include teacher
labor markets, teacher education, and mathematics
education.
RICHARD J. MURNANE, an economist, is the
Juliana W. and William Foss Thompson Professor of
Education and Society at the Harvard University
Graduate School of Education, Gutman 469 Appian
Way, Cambridge, MA 02138; richard_murnane@gse
.harvard.edu. His research focuses on the relationships
between education and the economy, teacher labor markets,
the determinants of children’s achievement, and
strategies for making schools more effective.
JOHN B. WILLETT, a statistician, is the Charles
William Eliot Professor of Education at the Harvard
University Graduate School of Education, Gutman
412 Appian Way, Cambridge, MA 02138; john_
willett@gse.harvard.edu. His interests include statistical
methods for analyzing the timing and occurrence
of events; methods for modeling change, learning,
and development; and longitudinal research design.

תגובות (1)

15.02.17 רויטל יפרח    |   אולפנת צביה אשקלון
אני רוצה לדעת היכן נמצא כל המאמר. כיצד אוכל לדעת?

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח