מס"ע - מה היתרון בלמידה המשלבת תקשוב עם פגישות פא"פ?
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
14.04.08 לינק   

מה היתרון בלמידה המשלבת תקשוב עם פגישות פא"פ?

מהמדור: סביבות למידה ממוחשבות
זהבה ויצמן, מורה למדעי המחשב בבתי ספר בצפון ממליצה על למידה מתוקשבת המשולבת עם פגישות פא"פ. היא מציינת כי יכולתה כמורה הפועלת כמנחה לעקוב ולזהות קשיים של התלמיד גדלה בלמידה מתוקשבת, התלמיד מעלה את התוצרים שלו למערכת ניהול הלמידה מקבל הערכה מעצבת, מתקן, משפר ומעלה שנית, וכך בתהליך של תיקון ושיפור (בדרך כלל תהליך של 4-5 הגשות), לה כמנחה יש תיעוד והבנה על הדרך בה התלמיד מתמודד או לא מתמודד עם הקשיים.

התלמידים נחשפים באתר לתשובות שתלמידים אחרים מקבלים, יכולים ללמוד מפרויקטים שתלמידים משנים קודמות יצרו, ונמצאים באתר. כאשר בנוסף ללמידה המתוקשבת, מצטרפות פגישות פא"פ. במפגשים אילו, מתקיים דיון קצר בתחילת השיעור, "בו אנחנו מדברים על קשיים משותפים, על אסטרטגיות שונות לפתרון בעיה, תלמידים מציגים פרויקטים שיזמו, או פרויקטים שמצאתי לנכון להדגים, יש לנו פעילויות שונות במסגרת המפגש הפיזי כמו "מורה לרגע" - כל תלמיד צריך ללמד את הצוות הוראה חדשה שלא נלמדה, באמצעון פרויקטון שיצר, כאן התלמיד צריך לחשוב כיצד להציג את הנושא כידי שהכיתה תבין (שוב, פעילות עם חשיבה מטא-קוגניטיבית מאד גבוהה)."