מס"ע - סקירת ספרו של פיטר רוברטס "אושר, תקווה וייאוש: לחשוב מחדש על תפקיד החינוך"
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

מילות מפתח

מאמרים סמוכים

פדגוגיה לתקופה נזילה כיצד מבלים ילדים ובני הנוער בישראל בשעות הפנאי? החינוך על-פי לב טולסטוי

חיפוש במאגרי מופ"ת

05.02.19 תקציר   

סקירת ספרו של פיטר רוברטס "אושר, תקווה וייאוש: לחשוב מחדש על תפקיד החינוך"

מהמדור: תפיסות ותיאוריות פדגוגיות

Allen, A. (2017). Roberts P, Happiness, hope and despair: Rethinking the role of education. Policy Futures in Education15(6), 803–804

לסקירה המלאה

למאמרים נוספים

לקבל או לדחות: תובנות ממחקר על סטודנטים ועל מורים מתקשים

רגשות בהוראה ובניהול בית ספר: אסופת מאמרים

בספרו "אושר, תקווה וייאוש", מאתגר רוברטס את השיח השגור ושואל האם חינוך צריך להיות מונע אך ורק מרגשות חיוביים, מאופטימיות ונחישות, או שמא יש מקום בפעילות החינוכית היומיומית גם לייאוש, לסבל, לספק ולכאב.

תשובתו היא שהניסיון להימנע או להימלט מרגעים קשים, לא זו בלבד שאיננו אפשרי, כיוון שהכאב הוא לעתים בלתי נמנע, אלא הוא אפילו סותר את משמעות החינוך. על המחנכים לקבל את הרגשות הללו (אצלם ובקרב תלמידיהם) כיוון שהם מאפשרים להם לפתח את המחשבה הרפלקסיבית ומספקים הזדמנות להתמודד עם ההיבטים האפלים יותר של החוויה האנושית. אם מטרת החינוך היא להכין את התלמיד לחיי הגשמה וסיפוק הרי שבאמצעות מפגש מושכל עם אותן סיטואציות או רגשות קשים, הרי שהוא בהחלט ממלא את תפקידו.