מס"ע - הרחבת הגבולות של קריאת ספר מקוון בקרב ילדים בגן: הדרכה מטא-קוגניטיבית לתמיכה בספר מקוון בקרב ילדים צעירים הנמצאים בסיכון ללקויות למידה
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

מילות מפתח

מאמרים סמוכים

קראתי את זה באינטרנט, אז זה בטח נכון! הדאגות של מורים לגבי אימוץ למידה מבוססת-משחק מקוונת וקונסטרוקטיבית בהוראת תכנית הלימודים הרשמית: ההתנסות ב- VISOLE שימוש בסרטונים בהוראה

חיפוש במאגרי מופ"ת

15.09.17 תקציר   

הרחבת הגבולות של קריאת ספר מקוון בקרב ילדים בגן: הדרכה מטא-קוגניטיבית לתמיכה בספר מקוון בקרב ילדים צעירים הנמצאים בסיכון ללקויות למידה

מהמדור: סביבות למידה ממוחשבות

Adina Shamir. Expanding the Boundaries of Kindergartners’ E-book Reading: Metacognitive Guidance for E-book Support Among Young Children at Risk for Learning Disabilities, Teachers College Record Volume 119 Number 13, 2017.

המספר והטווח ההולך וגדל של ספרים מקוונים הזמינים בשוק הספרים לילדים מניע מחנכים וחוקרים לחקור עד כמה פלטפורמות אלה יכולות לתרום לקידום האוריינות המתהווה. המאמר דן במחקר עכשווי שנערך בקרב ילדים בגן בני 4.5 שנים עד 7 שנים.

במחקר דווח כי 78 משתתפים חולקו באופן רנדומלי שלוש קבוצות שוות בגודלן: קבוצת ניסוי (ספר מקוון חינוכי עם הדרכה מטא-קוגניטיבית), קבוצת ניסוי (ספר מקוון חינוכי ללא הדרכה מטא-קוגניטיבית) וקבוצת ביקורת (תכנית רגילה של גן ילדים).
הממצאים ציינו שההדרכה המטא-קוגניטיבית המוטמעת בספר המקוון החינוכי תמכה במודעות הפונולוגית אבל לא ברכישה של אוצר מלים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח