מס"ע - מקצועיות: חקר מקרה השוואתי של מורים, אחיות ועובדים סוציאליים
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
יום ראשון 22 אוקטובר 2017
מכון מופ"ת שער הפורטל
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
01.12.16 תקציר   

מקצועיות: חקר מקרה השוואתי של מורים, אחיות ועובדים סוציאליים

מהמדור: ידע וחשיבת מורים

Bair, Mary Antony. Professionalism: a comparative case study of teachers, nurses, and social workers. Educational Studies (03055698), Dec2016, Vol. 42 Issue 5, p450-464.

בעוד שנשמעות קריאות רבות להגברת מקצועיותם של מורים, קיים מחקר אמפירי מועט בארה"ב הבוחן את הבנתם של מחנכים את המושג.

חקר מקרה השוואתי זה השווה את ההמשגה של מקצועיות בקרב סגל הוראה וסטודנטים במכללה לחינוך אל מול ההמשגה של הקונסטרוקט בקרב סגל הוראה וסטודנטים במכללה לסיעוד ובבית ספר לעבודה סוציאלית.

הממצאים חשפו שניתן לאפיין את מושגי המקצועיות שהובעו בידי מחנכים כמוגבלת (restricted), בידי האחיות כמקצועיות של מעמד (status), ובידי עובדים סוציאליים כמקצועיות פעילה (activist).

מן הממצאים עולה כי על מנת להעצים מורים להיות אנשי מקצוע במלואם, נדרשת תשומת לב מכוונת לפיתוח מקצועיותם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מקצועיות מורי החינוך הקדם יסודי באסטוניה, פינלנד, שבדיה והונגריה

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח