מס"ע - הרשת החברתית סייעה לזיהוי של גניבה ספרותית
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
26.01.17 תקציר   

הרשת החברתית סייעה לזיהוי של גניבה ספרותית

מהמדור: ניהול ידע ומידענות

Zrnec, Aljaz; Lavbic, Dejan. Social network aided plagiarism detection. British Journal of Educational Technology. Jan2017, Vol. 48 Issue 1, p113-128.

שכיחותם של סוגים שונים של מכשירים אלקטרוניים ונפח התוכן ברשת העלה את כמות הגניבה הספרותית (plagiarism), שנחשבת לפעולה לא מוסרית. אם אנו רוצים להיות יעילים בזיהוי ובמניעה של פעולות אלה, עלינו לשפר את השיטות הקיימות כיום לגילוי גניבה ספרותית. המאמר מציג מחקר המציע מסגרת לזיהוי משופר של גניבה ספרותית.

המסגרת מתמקדת בשילוב מידע מרשתות חברתיות, מידע מהאינטרנט וויזואליזציה מתקדמת של מידע המועשרת מבחינה סמנטית לגבי מחברים ומסמכים, ומאפשרת לחקור את הנתונים שהושגו באמצעות חיפוש של דפוסים מתקדמים של גניבה ספרותית. כדי לתמוך במסגרת המוצעת, פותחה גם תוכנה מיוחדת.

ההערכה הסטטיסטית אישרה שהשימוש בניתוח של רשת חברתית ובטכניקות ויזואליזציה מתקדמות הובילו לשיפורים בשלבי האישוש והחקירה בתהליך הזיהוי של גניבה ספרותית, ועל ידי כך להגברת היעילות הכוללת של תהליך הזיהוי של גניבה ספרותית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

הונאה בלמידה בסיוע טכנולוגיות דיגיטליות בעיני תלמידים, מורים והורים בישראל: מאפיינים ודרכי התמודדות - דו"ח מחקר