מס"ע - מה המערב יכול ללמוד מהמזרח: ניתוח רפלקטיבי
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
19.01.17 תקציר   

מה המערב יכול ללמוד מהמזרח: ניתוח רפלקטיבי

מהמדור: ידע וחשיבת מורים

Zou, Yali; Craig, Cheryl J.; Poimbeauf, Rita P. What the West could learn from the East: a reflective analysis. Teachers & Teaching, Oct2016, Vol. 22 Issue 7, p842-857

בהתבסס על מושגי הנסיעה בעולם של מריה לוגונס (Maria Lugones), תפיסת החינוך כניסיון של ג'ון דיואי (John Dewey) והחזון של מקסין גרין (Maxine Greene) לראות קטן/לראות גדול, מאמר זה חוקר את החיים בסביבה חינוכית במזרח תוך מתן תשומת לב רפלקטיבית למה שמחנכים במערב יכולים ללמוד ממחנכים במזרח.

במקום להתמקד במגה-נרטיבים שנוצרו ברובם בידי קובעי מדיניות ונגזרו מתוך הצטברויות של תיאוריה ו/או קבלת החלטות פוליטיות, מחקר מעשי זה, בגישתו הרפלקטיבית, מתבונן "בגדול" בשלושה "סיפורים קטנים" שעלו בחקירה הנרטיבית שהמחברים ערכו בבית ספר יסודי סיני ומדמה את סיכוייהם עבור הקשרים חינוכיים מערביים.

בייחוד, ניתנת תשומת לב רפלקטיבית ל:

  1. הוראה ללא מלים,
  2. דימויים ראשיים,
  3. אחריות משותפת לכישלון.

 

המאמר עוסק במיוחד במה שהסיפורים הקטנים הללו מהחקירה הנרטיבית של המחברים עשויים לשבש, אם יוכנסו למסגרות חינוכיות מערביות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

חקירת השקפותיהם של תלמידי חטיבות ביניים והוריהם לגבי הוראה מצוינת