מס"ע - חקירת התפקיד של מיינקראפט בסביבות למידה חינוכיות
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
08.12.16 תקציר   

חקירת התפקיד של מיינקראפט בסביבות למידה חינוכיות

מהמדור: סביבות למידה ממוחשבות

Callaghan, Noelene. Investigating the role of Minecraft in educational learning environments. Educational Media International, Dec2016, Vol. 53 Issue 4, p244-260

מאמר זה מזהה את הדרך שבה ניתן להשתמש בגרסה החינוכית של מיינקראפט (Minecraft Edu) כדי לתרום להוראה וללמידה של תלמידי תיכון באמצעות חקר מקרים מרובים. הגרסה החינוכית של מיינקראפט מזוהה ככלי מִשְׂחוּק המאפשר למשתמשים שלו ליצור ולהעריך פעילויות למידה מבוססות פרויקטים בתוך הֶקְשֵׁר כיתתי.

נמצא שלמידה באמצעות משחקים חינוכיים מגבירה למידה כמו גם מאפשרת לתלמידים להשיג תוצאות למידה מקיפות. הדבר מאפשר הגברה של מעורבות, שיתוף הפעולה, יצירת פעילויות למידה אותנטיות כמו גם השגה של תוצאות למידה. נמצא גם כי למורה תפקיד חשוב בכך שתלמידים ישיגו את יכולות ההוראה והלמידה של המאה העשרים ואחת הללו.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מִשׂחוּק (Gamification) בהוראה