מס"ע - בחינת השימוש של מורים באייפדים: רמת הנוחות, תפיסות ושימושים
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
01.07.16 תקציר   

בחינת השימוש של מורים באייפדים: רמת הנוחות, תפיסות ושימושים

מהמדור: סביבות למידה ממוחשבות

Min Liu , Cesar C. Navarrete , Robert Scordino , Jina Kang , Yujung Ko , Mihyun Lim. "Examining Teachers' Use of iPads: Comfort Level, Perception, and Use", Journal of Research on Technology in Education. Jul2016, Vol. 48 Issue 3, p159-180.

בעוד שישנן עדויות לפופולריות ההולכת וגדלה של אייפדים ומחשבי-לוח אישיים אחרים בחינוך החל בגן הילדים ועד סוף בית הספר התיכון, פחות מובן האופן שבו מורים משתמשים במכשירים אלה במסגרת ההוראה שלהם.

מחקר זה בוחן את רמת הנוחות, ותפיסות כלפי השימוש באייפד בקרב 342 מורים ואת השינויים שהתרחשו במהלך שנת ההטמעה.

תוך שימוש במערך של שיטות מעורבות, מחקר זה מצא הבדלים משמעותיים ברמת הנוחות בהתאם לשנות ההוראה וסוג בית הספר.

מורות (נשים), מורים בעלי 20 שנות ניסיון בהוראה או פחות, ומורי בית הספר היסודי היו חיוביים יותר מבחינת התפיסה שלהם כלפי שימוש באייפד מאשר הקבוצות האחרות. באופן כללי, תפיסת מורי בית הספר התיכון הייתה הנמוכה ביותר.

ניתוחי ראיונות המורים חשפו את המַזְמִינוּת (affordance), האתגרים והדרכים השונות שבהן מורים השתמשו באייפדים בהוראה שלהם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

שילוב טאבלטים בכיתה ובבתי ספר: "האל" שהכזיב במערכה הראשונה עשוי להפתיע במערכה הרביעית

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח