מס"ע - פערים מגדריים בזמן המוקדש להכנת שיעורי הבית בקרב תלמידי תיכון
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
19.11.15 תקציר   

פערים מגדריים בזמן המוקדש להכנת שיעורי הבית בקרב תלמידי תיכון

מהמדור: על הפרק

Cooper, Lovey. "Gender Gaps in High School Students' Homework Time", Education Week. 11/4/2015, Vol. 35 Issue 11, p5-5.

חוקרים באוניברסיטה אמריקנית מצאו כי תלמידות תיכון משקיעות מדי שבוע כשעה יותר בהכנת שיעורי הבית שלהן לעומת הבנים בני כיתתן.

המחקר, אשר פורסם בחודש שעבר ב-Educational Researcher, ניתח נתוני רשימות יומן מסקר אמריקני לגבי שימוש בזמן (American Time Use Survey) ונתונים מסקר שנערך במסגרת מחקר אורך חינוכי בשנת 2002 (Educational Longitudinal Study of 2002).

המחקר מצא פער מגדרי של כ-1.2 שעות של זמן למידה שאינה בית-ספרית בשבוע. בנים הקדישו בממוצע 4.33 שעות בשבוע לשיעורי הבית, בעוד שבנות עבדו 6.33 שעות.

החוקרים גם ציינו פערים מגדריים נוספים הן בזמן העבודה "במהלך הלימודים" והן בזמן העבודה "הכולל" מחוץ לשיעורים, ממצאים המציעים שבנים לא נוטים לפצות על שיעורי בית חסרים במהלך שעות הלימודים.

נתוני הסקר גם הראו שבנים היו צפויים פי שניים מאשר בנות להשתתף בפעילויות מאורגנות כמו ספורט, בעוד שבנות היו צפויות להקדיש שני שליש יותר זמן לטיפול בילדים בני ביתן.

אך הבדלי המגדר בפעילויות שבהן התלמידים מבלים את זמנם לאחר שעות הלימודים אינם מסבירים את ההבדלים בכללותם בזמן המוקדש ללימודים.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

מעורבות הורים בהכנת שיעורי בית אינה מועילה לתלמידים ולהישגיהם

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח