מס"ע - הוראה ליצירתיות כהתפתחות לקראת מימוש עצמי: המהות של למידה אותנטית ושל צמיחה אופטימלית עבור כל התלמידים
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
07.09.15 תקציר   

הוראה ליצירתיות כהתפתחות לקראת מימוש עצמי: המהות של למידה אותנטית ושל צמיחה אופטימלית עבור כל התלמידים

מהמדור: דרכי הוראה

Wadaani, M. R. (2015). Teaching for Creativity as Human Development toward Self-Actualization: The Essence of Authentic Learning and Optimal Growth for All Students. Creative Education, suppl. Issue on Gifted Children and Gifted Education, 6(7), 669-679.

הגברת היצירתיות היא סוגיה חשובה ברחבי העולם, אבל היא נתפסת באופן שונה מאוכלוסייה לאוכלוסייה. יצירתיות נחשבת כמיומנות חיונית לחיים, מרכיב עיקרי באינטליגנציה האנושית, וכנושא החשוב ביותר בחינוך של תלמידים מוכשרים ומחוננים.

אומות מסתמכות על צעירים המשתמשים במיומנויות שלהם ברמה הגבוהה ביותר האפשרית כדי לתרום לשיפור כל היבטי החיים כולל פתרון בעיות באופן יצירתי, פיתוח המצאות והובלת קהילות ליצירתיות.

הספרות מציינת שיש לטפח יצירתיות אצל כל התלמידים כדי שיהפכו ללומדים מצליחים ובקרב תלמידים מחוננים כדי לסייע לפיתוח הכישרון שלהם ולהרחיב את הצמיחה שלהם בדרכים אופטימליות.

המאמר דן בטבעה של היצירתיות, מציע המשגה רחבה של היצירתיות בהתבסס על הגישה ההומניסטית ועל הפסיכולוגיה החיובית, ומציע פרקטיקות הוראה לטיפוח יצירתיות בכיתה.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

איפה איבדנו את מפתחות היצירתיות

מה עושה מורה כדי לקדם יצירתיות בכיתה? 8 כללים בדוקים

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח