מס"ע - גודל הכיתה והישגים אקדמיים
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
יום שני 25 ספטמבר 2017
מכון מופ"ת שער הפורטל
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
30.06.15 לינק    הדפסה מאמר
תגובות
מאמר ותגובות

גודל הכיתה והישגים אקדמיים

מהמדור: על הפרק

דיוויד זינגייר, אוניברסיטת מונאש, אוסטרליה

תרגום: לירון רובינס, עריכה מדעית: ד"ר איתי אשר

המאמר מתייחס למדיניות הרצויה במערכת החינוך האוסטרלית ביחס לגודל הכיתות ולשאלה כיצד ניתן להשתמש במשאבים מוגבלים באופן האפקטיבי ביותר. לטענת הכותב, 112 מחקרים מהעולם, אותם סקר במאמר אקדמי שהתפרסם ב-2014, מראים כי במקום לבצע הפחתה "רוחבית" מוגבלת בגודל הכיתות, עדיף בהרבה למקד את השקעת המשאבים על פי שלושת העקרונות הבאים:

(א) התמקדות בכיתות הנמוכות בביה"ס היסודי ולא בכל דרגות הכיתה

(ב) פיצול כיתות לגודל 15-20 תלמידים במקצועות היסוד

(ג) העדפה בתקצוב לאוכלוסיות מוחלשות ולבעלי צרכים מיוחדים

למאמר של ד"ר דיויד זינגייר

ראו גם:

פחות צפיפות - יותר חינוך

חינוך ילדים : כיתות קטנות – האמנם ?

תגובות (1)

27.07.15 יעל דאי    |   בי"ס יסודי דבורה עומר כפר סבא
אני כ"כ מסכימה עם המאמר. חובה שאנחנו המורים נדרוש להוריד את מס' התלמידים בכיתה על מנת שנוכל באמת להגיע לכולם. גם לחזקים וגם לחלשים ובאמת באמת לחנך ולא רק ללמד. לתת אסטרטגיות לחנך את דור העתיד.

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח