מס"ע - כיצד שיעורי הבית "עובדים" עבור ילדים צעירים? הסברים של ילדים על שיעורי הבית בחיי היומיום שלהם
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים

מילות מפתח

מאמרים סמוכים

המשמעת בכיתה משפיעה על הישגי התלמידים גזענות, זהות וחינוך עיצוב בתי ספר הזמן הכפרי בבית הספר בכר באבן יהודה

חיפוש במאגרי מופ"ת

01.03.15 תקציר   

כיצד שיעורי הבית "עובדים" עבור ילדים צעירים? הסברים של ילדים על שיעורי הבית בחיי היומיום שלהם

מהמדור: סביבות למידה

Farrell, Ann; Danby, Susan. "How does homework ‘work’ for young children? Children’s accounts of homework in their everyday lives", British Journal of Sociology of Education. Mar2015, Vol. 36 Issue 2, p250-269.

שיעורי הבית הם חלק הולך וגובר מחיי היומיום של ילדים צעירים אך יחד עם זאת נושא זה נחקר מעט מאוד.

במסגרת האג'נדות הבין-לאומיות של התחלה בחוזקה ואחריותיות בית-ספרית, שיעורי הבית בחיי ילדים צעירים זכו להתעלמות או נלקחו בחשבון מנקודת מבטם של מבוגרים במקום מנקודת המבט של הילדים עצמם.

מאמר זה מתקן מצב זה באמצעות דיווח על מחקר אוסטרלי שבחן 120 ילדים, בגילאי ארבע עד שמונה שנים, ששיעורי הבית מופיעים כחלק מרכזי בחיי היומיום שלהם.

ההסברים של הילדים עצמם על קבלת ההחלטות היומיומית שלהם, תוך שימוש בהקלטות שמע של שיחות ופעילויות מבוססות נייר על ציר הזמן החלות בו זמנית, מראים כי שיעורי הבית משיגים מטרות מוסדיות של בית הספר, בעוד שהם מאפשרים לילדים הזדמנויות להפגין את יכולתם בפעולה במשטר החינוך שנוצר על ידי המבוגרים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

הוויכוח על שיעורי בית

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח