מס"ע - אסטרטגיות למידה והישגים אקדמיים: השוואה בין סטודנטים עם הפרעות קשב לבין סטודנטים ללא הפרעות קשב
פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים
01.06.14 תקציר    הדפסה מאמר
תגובות
מאמר ותגובות

אסטרטגיות למידה והישגים אקדמיים: השוואה בין סטודנטים עם הפרעות קשב לבין סטודנטים ללא הפרעות קשב

מהמדור: חינוך מיוחד ולקויי למידה

חן, מ' ואשכנזי, ג' (2014). אסטרטגיות למידה והישגים אקדמיים: השוואה בין סטודנטים עם הפרעות קשב לבין סטודנטים ללא הפרעות קשב. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 39, 204-179.

מאמצע העשור הראשון של שנות האלפיים גוברים הקולות הקוראים להנגשה של מערכת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות בעלות צרכים לימודיים מיוחדים. מספרם של הסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז הלומדים בהשכלה הגבוהה עולה. נוסף על הקושי הלימודי, סטודנטים אלו מפגינים קושי ניכר בהתנהגויות התומכות בתהליכי הלמידה (התמדה, התמקדות, ארגון עצמי וניהול זמן).

מחקר משולב זה בחן הבדלים בהישגים לימודיים ואסטרטגיות למידה בין סטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז ובלי הפרעה זו. המדגם כלל 151 סטודנטים, מהם 41 עם הפרעת קשב וריכוז. הסטודנטים מילאו שאלון LASSI, הבוחן רמת אסטרטגית למידה, ושאלון פרטים אישיים וענו על שתי שאלות פתוחות.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שסטודנטים עם הפרעות קשב מראים באסטרטגיות הלמידה שלהם רמה נמוכה יותר של מרכיב יכולת למידה ומרכיב הרצון ללמידה מאשר הסטודנטים ללא ההפרעה. במרכיב הוויסות העצמי הלימודי לא נמצא הבדל בין הקבוצות. הממצאים האיכותניים חיזקו נטייה זו: סטודנטים עם הפרעות קשב דיווחו כי משאביהם האישיים, כגון: רצון, השקעת מאמץ והתמדה, הם העוזרים להם להצליח בלימודים, וכי היו רוצים לשפר את יכולותיהם הלימודיות. לבסוף, נמצא כי מרכיב הרצון ללמידה באסטרטגיות הלמידה מנבא באופן חיובי ומובהק הישגים לימודיים בקרב סטודנטים עם הפרעות קשב.

ראו גם:

מִלְקוּת לְחֵרוּת , מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז

תגובות (6)

29.04.18 פייגי וולס    |   מכללה ירושלים לבנות
אשמח לקבל את המאמר המלא
14.08.17 צוות פורטל מס"ע    |   מכון מופ"ת
שלום מור
פורטל מס"ע אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר.
09.08.17 מור
שלום.
אשמח אם תוכלו לשלוח לי את המאמר המקורי המלא.
תודה מראש- מור.
19.12.14 אור אצובל
אשמח לקרוא את המאמר המלא.
09.12.14 סיגל פלוטקין    |   בית הספר רופין
אשמח לקרוא את המאמר כולו.
02.12.14 זיו טנא
אודה לכם שתשלחו לי את המאמר המקורי .

שליחת תגובה

  (הכתובת לא תוצג באתר)
בטל שלח